Jak zrobić zakupy w sklepie internetowym?
Po kliknięciu przycisku większość sklepów przekieruje Cię bezpośrednio do jego zawartości. W niektórych przypadkach natomiast aby zobaczyć produkty umieszczone w Twoim koszyku, należy na niego kliknąć. Najczęściej ikonę koszyka znajdziesz w prawym, górnym rogu sklepu.
Po wejściu w ikonę koszyka możesz jeszcze sprawdzić jego zawartość. Zobacz czy zgadza się ilość produktów oraz cena. Jeśli chcesz dodać jeszcze jakiś produkt do koszyka, możesz kliknąć przycisk "kontynuuj zakupy". Jeśli chcesz złożyć zamówienie, użyj przycisku "przejdź dalej".
W kolejnym etapie możesz wybrać sposób dostarczenia swoich zakupów oraz sposób płatności. Zwróć uwagę na to czy wybierasz przesyłkę z przedpłatą czy przesyłkę pobraniową. W przypadku przesyłki pobraniowej pamiętaj, aby przygotować sobie wcześniej gotówkę. Wybierając kuriera spodziewaj się przesyłki dostarczonej do Ciebie bezpośrednio. Kurier powinien kontaktować się z Tobą wcześniej ustalając dogodną godzinę odbioru przesyłki. Dodatkowo masz prawo sprawdzić stan Twojej przesyłki otwierając paczkę w obecności kuriera. Wybierając Pocztę Polską również możesz spodziewać się przesyłki doręczonej do rąk własnych lub awizo w skrzynce. Obecnie coraz większą popularność zdobywają paczkomaty, dzięki którym możesz odebrać swoją paczkę o dowolnej porze.
Następnie możesz wybrać formę płatności. Coraz więcej sklepów internetowych oferuje szybkie płatności poprzez PayU czy PayPal. Dzięki nim płatność zostaje zaksięgowana natychmiast, dzięki czemu zamówienie zostaje szybciej przekazane do realizacji. Możesz jednak wybrać tradycyjną formę płatności poprzez przelew, który możesz zrealizować ze strony swojego banku lub na poczcie. Pamiętaj jednak, że wówczas zamówienie może być zrealizowane dopiero po zaksięgowaniu płatności.
Jeśli zdecydujesz się na przelew tradycyjny, zostaniesz przekierowany do strony, na której będzie podany numer konta. Pamiętaj, aby przelewając pieniądze wpisać numer swojego zamówienia w tytule przelewu. Wybierając płatność poprzez PayU zostaniesz przekierowany na stronę swojego banku. PayU poinformuje Cię o tym, że przelew zostanie zaksięgowany automatycznie co oznacza, że natychmiast po wykonaniu przez Ciebie przelewu sklep zostanie poinformowany o tym, że dokonałeś wpłaty. Musisz natomiast przejść przez standardową procedurę wykonania przelewu internetowego na stronie swojego banku.
W kolejnym, ostatnim już etapie, należy podać dane do wysyłki paczki. Dane zamawiającego potrzebne są najczęściej do rozliczenia zamówienia - przykładowo do wystawienia faktury. Najważniejszy jest dla nas adres dostawy. W tym miejscu powinniśmy wpisać adres, pod którym chcemy odebrać naszą przesyłkę. Najczęściej będzie to adres zamieszkania. Jednak jeśli wybraliśmy dostawę kurierem, a większość dnia spędzamy w pracy, możemy wpisać tutaj adres naszego zakładu pracy. Po sprawdzeniu wszystkich danych i zaakceptowaniu regulaminu możemy kliknąć przycisk 'zamawiam z obowiązkiem zapłaty'.
Po przejściu przez wszystkie etapy zamówienia możemy już spokojnie czekać na naszą przesyłkę. Jeżeli mimo wszystko mamy pewne obawy przed zakupem według określonej procedury skontaktujmy się ze sklepem i poprośmy o pomoc. U nas możecie złożyć zamówienie także przez maila czy przez telefon. Piszcie, dzwońcie, na pewno pomożemy i Wasze zamówienie zostanie sprawnie zrealilzowane.